8. tammikuuta 2014

Ruohonjuuresta

Mä oon nyt pari yötä nukkunut tosi huonosti ja kaikki mut tuntevat tietää, että mulle uni on lähes pyhä asia :D Mikään ei oo kamalampaa kuin että mun yöuntani häiritään! Mä nukun todella kevyesti ja herään jokaikiseen pienimpäänkin ääneen - uskaltaisin arvioida, että herään normaalina yönä ainakin 5-10 kertaa. Joskus, kun onnistun nukkumaan aamutunneille asti heräämättä kertaakaan, oon ihan ihmeissäni :) Saan myös ihan viikoittain unihalvauksia, joten nukkuminen ja uni ovat mulle ehkä vähän suuremmassa roolissa noin elämässä ylipäätään kuin tavalliselle tallaajalle :)

Ajattelin, että viime yön oisin nukkunut kuin tukki, koska kävin eilen tekemässä suht rankan jalkatreenin, jonka päälle kävelin vielä juoksumatolla 25 min. Lihakset oli kyllä kipeet (ihan siinä määrin, että tänään ei liiemmin huvittanut kävellä) ja illalla klo 9 aikaan (joka on mun normaali nukkumaanmenoaika!) oli vähän väsynyt olo, mutten sitten kuitenkaan saanut unta. Pyörin sängyssä ja heräilin unenpäästä kiinni saatuani vielä normaalia useamminkin. Ja tämä oli nyt jo toinen yö putkeen!

Kun ei treeni auttanut unentuloon, niin päätin hakea Ruohonjuuresta valeriaana teetä. Se tee, jossa valeriaanaa olis ollut 20%, oli loppu, mutta otin toiseksi parhaan vaihtoehdon :) Mulla on tapana muutenkin iltaisin juoda jotain rauhottavaa kamomilla/laventeli, ym. teetä, mutta nyt otin "kovat aseet" käyttöön :) Saa nähdä onko valeriaanasta apua. Ostin myös lakritsi-kaneli-teetä, jonka toivoisin olevan niin makeaa, että sillä saisi jatkuvasti kalvavan herkkuhimon selätettyä :D



6 kommenttia:

  1. hei,
    Itsekin herkkäunisena suosittelen apteekista reseptittä saatavaa melatoniinia. Minua se ainakin on auttanut Nukku-Matin tapaamisessa. En tiedä onko melatoniinilla varsinaisesti unen laatua parantavaa vaikutusta, mutta ainakin se auttaa nukahtamisessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä Neko :) Täytyypä ottaa harkintaan, jos uni ei meinaa tulla. Tosin viime yönä nukuin jo taas paremmin. Pääsykokeisiin lukiessa söin myös valeriaana-tabletteja, jotka toimi ainakin silloin.

      Poista
  2. Ystäväni saa myös noita unihalvauksia, kuulostaa tosi pelottavalta! Toiv. saat valeriaanasta apua muihin uniongelmiin :) Haastan sinut blogissani, käy vilkaisemassa haluatko ottaa blogihaasteen vastaan :) http://365karoa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei ne unihalvaukset mukavia oo, mutta niiden kanssa on tässä vuosien varrella oppinut kyllä elämään.

      Kiitos Karoliina, haaste otettu vastaan :)

      Poista
  3. Kokeile herkunhimoon suklaateetä! Mulla ainakin auttaa jo pelkkä teepussin haistelu :)

    http://caughtinthemiddleblog.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä Noora :) Oikeastaan olisin halunnutkin suklaa-chili-teetä, mutta se oli Ruohonjuuresta loppu. Toi lakritsi-kaneli on kyllä myös ollut todella makea ihan ilman sokeriakin :)

      Poista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita :)