24. tammikuuta 2014

Reissun päälle

Sunnuntaina koittaa vihdoin lähtö Thaimaan suloiseen lämpöön :) Mä olen ikuinen vilukissa ja näiden paukkupakkasten jälkeen on aivan ihana päästä +30 asteeseen nauttimaan. Pari kertaa oon Thaimaassa käynyt ja kertaakaan ei lämpötila oo tuntunut mun makuun liian kuumalta - mitä lämpimämpi sen parempi! :)

rusketun aika helposti enkä pala kovinkaan nopeasti, mutta silti oon tehnyt joitain valmistavia toimenpiteitä, kuten akherasti lipittänyt spirulinaa veteen sekotettuna aamuisin. Spirulinassa on beetakaroteenia, joka edistää ja syventää rusketusta sekä vähentää palamisherkkyyttä. D-vitamiinia oon syönyt nyt ensimmäistä kertaa elämässäni jo koko talven ajan. Paitsi, että D-vitskun pitäisi auttaa ihon kuntoon ylipäätään, se edistää myös ruskettumista :)

Itseruskettavia en ole ikinä elämässäni käyttänyt enkä myöskään ole käynyt solariumissa. Vähän houkutti mennä käymään ennen reissua LadyLinen solariumissa, se kun kuuluu kuukausimaksuun, mutta jotenkin arastelen sitä kuitenkin. En tiedä johtuuko arastelu lievästä ahtaanpaikankammosta vai solkun epätreveellisistä vaikutuksista. Auringon ottaminenhan on myös riskaabelia, mutta siitä en jaksa välittää, vaan sään salliessa grillaan itseäni 8 h päivässä :D

Kasvoille ja bodylle
Hiuksille aion ottaa mukaan kampausnesteen, jossa on UV-suoja, sekä MoroccanOilia, joka auttaa myös jos tukka meinaa aivan kärähtää. MoroccanOilia käyttäessäni en tartte lainkaan hoitoainetta, joten ajattelin mennä koko matkan pelkällä öljyllä matkalaukun tilaa säästääkseni :) Lushin shampoopala on reissussa tosi kätevä. Pari vuotta sitten Italian matkalla käytin samaa palaa hiuksille, vartalolle ja käsien pesuun. Kasvoille ja vartalolle lähtee mukaan kuorinta-aine ja aurinkovoiteiden lisäksi kosteuttavia voiteita janoiselle, auringon paahtamalle iholle.


Hiuksille

2 kommenttia:

  1. Oi kun alkoi itselläkin tehdä mieli aurinkoon!
    Mä taas palan herkästi. Ei kuitenkaan niin pahasti, että iho lähtisi. Eipä se kuitenkaan ole kivaa olla rapukaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kerran nurena palanut aikasen pahasti, kun lähdin talvella Teneriffalle ja koska halusin mahdollisimman ruskeeks, ni en laittanut aurinkorasvaa ollenkaan. Pari tuntia auringossa ja mä olin juurikin rapu! :D Sen jälkeen oon kyllä aina huolehtinut aurinkorasvasta enkä oo päässyt palamaan.

      Poista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita :)