27. syyskuuta 2013

Kevyt alkuviikko - rankka loppuviikko


Tämän alkuviikon oon ottanut vähän kevyemmin viime lauantaina juostun puolimaratonin takia. Sunnuntain ja maanantain lepäsin täysin ja tiistaina ja keskiviikkona kävin salilla tekemässä normaalit käsitreenit ja puolikkaan vatsatreenin. Keskiviikkona piipahdin myös infrapunasaunassa :) Tänä viikonloppuna onkin sitten sporttisempaa menoa luvassa, sillä me ollaan vuokrattu tyttöporukalla mökki Vierumäeltä ja tarkoitus on liikkua ahkerasti tästä illasta lähtien. Luvassa on ainakin saunajoogaa, crossfittiä, kuntosalia, uintia, venyttelyä ja mahdollisesti mun osaltani (vain) joku lyhyempi juoksulenkki. Epäviralliseksi tavoitteeksi ollaan asetettu, että liikutaan viikonlopun aikana yhteensä 10 tuntia. Ja kyllä: saunajooga sekä venyttely (mahdollisesti myös keilaus) lasketaan mukaan :D

kuva 5

Jälleen vähän ihmettelen omaa kuntosalitreenaamistani. Mulla kun ei koskaan ole ollut mitään persona traineria, ja ainoastaan yhden kerran oon teettänyt itselleni kuntosaliohjelman, niin kyllä sitä välillä mietityttää, teenkö kaiken ihan päin prinkkalaa.
Ensinnäkin musta tuntuu, että kehitys on vähän niin kuin pysähtynyt tässä vaiheessa, mikä on ihan ymmärrettävääkin, koska oon tehnyt tällä treeniohjelmalla nyt noin 3-4 kuukautta. Oon suunnitellut muokkaavani treeniohjelmaa tässä kuukauden sisään ihan ammattilaisen kanssa.
Toisena asiana hämmentää painot ja toistojen määrät. Oon askelittain kasvattanut esim. juuri yläkroppatreenin painoja siten, että muistaakseni aloitin hauista treenaamaan 6 kg käsipainoilla. Silloin tein 10-12 toistoa ja kolme sarjaa. Edelleen teen noin 10 toistoa ja kolme sarjaa, mutta tällä hetkellä 8 kg käsipainoilla. Ja tässä se hämmennys: vaikka 8 kg painot tuntuu jo tosi raskailta itselleni, voisin ottaa 9 kg:t ja silti jollain ihmeen sisulla ja tappelulla vääntäisin edelleen ne samat 10 toistoa. Tiukkaahan se tekisi ja varmaan kipeetäkin, mutta toistojen määrä ei millään tunnu vähenevän, vaikka painot kasvaakin, ja tämä koskee oikeastaan kaikkia lihasryhmiä. Pitäiskö tästä päätellä, että käytän liian pieniä painoja? :D

kuva-6

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit ovat tervetulleita :)