3. marraskuuta 2013

GRIT Strenght


O-M-G! BodyPump on kohdannut vertaisensa! LadyLinen ryhmäliikuntatuntien valikoima on kasvanut Les Millsin GRIT tunneilla. En oo ikinä eläessäni käynyt millään näin älyttömän rankalla tunnilla kuin tämän päivänen GRIT Strenght oli! Ja mä olen kyllä noita ryhmäliikuntatunteja läpi kahlannut.
Olin kyllä kuullut, että GRIT tunnit saattaa olla aika haastavia, mutta kuvittelin, että puhe on ollut vähän jostain pumpin reisibiisin tapaisesta rankkuusasteesta. Kuinka väärässä mä saatoinkaan olla! Jo alkulämmittelyssä rupes hiki pukkaamaan ja kolmannen biisin kohdalla mä olin niin puhki, että rupes itkettämään. Siis ihan kirjaimellisesti mulla oli pala kurkussa siinä vaiheessa.
Tankoahan tunnilla käytettiin vain yhdessä biisissä, jossa tuli rinnallevetoja ja pystypunnerruksia. Ohjeena oli laittaa 30-50% omasta painosta levyjä tankoon ja niinhän mä laitoin. Ens kerralla tiedän laittaa vähemmän... :D Ei yksinkertasesti vaan jossain vaiheessa enää noussut se tanko rinnalle!  Tuntiin kuuluu paljon punerruksia, hyppyjä ja yleisliikkeitä.
GRIT tunnit on vaan 30 min pitusia, eikä tollasta rääkkiä kukaan kyllä yhtään pidempään jaksaiskaan. Tunnilla on tarkotus tehdä vähintään 75% omasta maksimitehostaan, eli siis todella lujaa. Ohjaajan kertoman mukaan GRIT tuntien pointtina on saada aineenvaihdunta liikkeelle ja polttaa rasvaa jopa 9 tuntia treenin päättymisen jälkeen. Ou jes, sopii mulle :)

Mä vedin kyllä ihan täysillä siihen saakka, kunnes voimat loppui. Sen jälkeen en edes yrittänyt. Voisi sanoa, että annoin 100%, mutta jäi harmittamaan, etten vielä antanut sitä 10% siihen päälle. Bikini Challengen kannalta tämä treeni sopii mielestäni hyvin korvaamaan vaihtuvan viikkotreenin, sillä samoja askelkyykkyhyppyjä, punnerruksia ja kyykkyhyppyjä tässä tuli tehtyä kuin 1. treenissä.  Tätä lisää mulle heti!!!  Tai ainakin ens sunnuntaina :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit ovat tervetulleita :)